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유출 루머? 스퀘어에닉스 신작 파판7 리메이크 게임 상세 정보

게임 정보

by 뱀선생게임 2019. 5. 21. 22:44

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유출 루머? 스퀘어에닉스 신작 파판7 리메이크 게임 상세 정보

이 유출 루머가 맞다면 진짜 파이널판타지7 리메이크는 2부작 분할 발매인건가 ㅎㄷㄷ;;;

 

원작이 워낙 유명해서 그런가 루머로 스포일러 뿌리는 클라스 ㅋㅋㅋㅋ

 

https://youtu.be/kTE0v6lafnM

파판7 리메이크 게임플레이 트레일러 영상

 


 

이는 캘리포니아의 엘세건도 스쿠에니 지사로부터 나온 정보들인데 여기는 유통 및 현지화 담당 지점이고

신주쿠 1부서에서 일하는 시부야 정보원이 더 많은 정보를 가지고 있어 엘세건도의 직원은 모든 정보를 가지고 있진 않을 것이다.

하지만 그가 알고 있는 사실들을 공유하도록 하겠다.

 

 

이 정보들은 순서대로 나열한 게 아니라 파트 1에 관한 것이다.

 

 

 

●Game is in fact 2 parts. Part 1 ends exactly as Aerith is let down into the water after her death and a fade to black.

게임은 사실상 2부작이다. 1부는 원작과 동일하게 에어리스가 사망 후 물속으로 가라앉으며 페이드 아웃되고 끝난다.

 

 

●Materia is shown in ALMOST all weapons.

They do not appear in accessories nor do accessories appear on your character model.

Different weapons will however appear on your model for example Rune Blade will be on Cloud's back if equipped and exploring.

마테리아는 거의 모든 무기에 표시된다.

액세서리나 캐릭터 모델 파츠에는 표시되지 않지만 룬 블레이드 같은 다른 무기들이 당신의 모델에 나타날 것이다.

예를 들어, 만약 룬 블레이드가 장비되어 있는 상태로 탐험을 한다면 클라우드의 등에 마테리아가 표시될 것이다.

 

 

●Different weapons have different triangle heavy hits (does not cost an ATB charge) Buster Sword has Punisher Rune Blade for for example has Cleave.

You use these heavy hits after a string of regular hits.

Regular hits are chip damage and the main damage will be from heavy combo finishers and the of course the massive limit. BREAKs.

다른 무기들마다 삼중타(Triangle heavy hits)를 가지고 있는데(ATB 비용은 들지 않는다) 예를 들자면 버스터 소드에는 퍼니셔가 있고 룬 블레이드에는 클레버가 있다.

이 삼중타는 평타 연계 후에 쓰면 된다.

 

평타는 약소한 데미지만 주고, 메인 데미지는 물론 헤비 콤보인 피니셔와 리미트 브레이크로 줄 수 있다.

 

 

●Using Magic will consume ATB along with MP.

You get more bars as the game progresses.

마법을 사용하면 MP와 함께 ATB가 소비된다.

게임이 진행될수록 파워 바를 더 얻을 수 있다.

 

 

●Summons will work for the most part as cut scenes like the original, they do not fight with you on the field.

There is 1 new Summon Amarok and appears to be a wolf and causes darkness in addition to damage.

소환수는 오리지널과 동일하게 대부분 컷 씬으로 나오지만 필드에서 함께 싸우지 않는다.

신규 소환수로 아마로크(Amarok, 이누이트 신화에 나오는 존재)가 있는데 늑대처럼 생겼고 어둠을 불러 일으키면 데미지를 추가로 준다.

 

 

●Over-world map is almost seamless. There are some "zones."

There will be roads and methods of transportation. It is open world.

Vehicles like the Tiny Bronco work almost exactly the same only being able to go in lighter water.

There will be items available occasionally on the field.

Chocobos will of course be obtainable after the farm.

모든 월드 맵은 거의 심리스라고 볼 수 있다. 거기엔 일부 "구역" 도 몇 개 존재한다.

도로와 탈것도 있을 것이다. 그 부분은 오픈 월드다.

타이니 브롱코 같은 탈것은 거의 얕은 물에서 더 잘 작동한다.

필드에는 가끔 사용할 수 있는 아이템이 있을 것이다.

초코보는 물론 농장을 지나야 구할 수 있을 것이다.

 

 

●They have really made an effort to make each town feel lived in, and feel like there is a reason why each place is like the way it is.

Each town is very unique from the last.

Cosmo Canyon and its occasional dust storms are a stark contrast to the streets of Midgar.

Upper Junon feels very much more like a military installation than Midgar as well.

제작진들은 정말로 각 마을이 살아있는 것처럼 느끼게 하려고 노력했고, 장소마다 왜 다른 것인가에 대한 이유가 있다고 느껴졌다.

각 마을마다 매우 독특한 부분이 보여진다.

코스모 골짜기와 이따금 발생하는 먼지 폭풍은 미드가르 거리와 극명한 대조를 이룬다.

상부 주논 역시 미드가르보다는 군사 시설에 가깝다고 느껴진다.

 

●Sephiroth is very limited in what is shown of him until the Kalm flashback.

Before this you only hear his voice or see glimpses of him during Clouds breakdowns.

세피로스는 캄 마을에서의 과거 회상 전까진 모습을 극히 일부만 드러낼 것이다.

그 전까지는 목소리를 듣거나 클라우드가 정신적으로 붕괴될 때 모습을 드러낸 걸 볼 수 있다.

 

 

●The HP shown during the state of play is not indicative of what their HP should/would be normally during those times. Simply for Dev showcasing.

플레이하는 동안 표시된 HP는 일정 시간 동안 HP가 정상 상태임을 나타내는 게 아니다. 이건 그냥 개발 시연용 연출이다.

 

 

●There will be demos on the game floor with PSN demo following shortly after for people at home directly after E3.(Playstation Plus required)

E3 후에 집에 있는 사람들을 위해 곧 PSN으로 데모가 나올 것이다(Playstation Plus 필수).

 

 

●Monster redesigns for a lot of the enemies but most will remain recognizable.

Some do not make an appearance.

For example there was no ghost enemies in the train yard.

수많은 적들을 위해 몬스터를 재디자인했지만 대부분 알아볼 수 있을 것이다.

일부 몬스터들은 등장하지 않는다.

가령 열차 무덤의 고스트 같은 적은 없었다.

 

 

●Shin-ra HQ wont have quite as many floors to explore but MORE to do on the floors you do go to so it still feels like your fighting through a lot to get to the top.

신라 빌딩은 돌아다닐 수 있는 층이 많지 않지만 층마다 할 게 많아서 정상으로 올라가기 위해 힘을 많이 써야 한다고 느껴질 것이다.

 

 

●The design for Tifa is also true to the original outfit, her face appears to be mostly similar to her Advent Children design but slightly more western.

Materia also shows up on her gloves.

-티파의 복장은 원작에 충실하며, 얼굴 디자인은 어드벤트 칠드런과 비슷하지만 약간 더 서양적이다.

마테리아는 티파의 글러브에도 표시된다.

 

 

●Cait Sith seems to be pronounced "Ket" Sith but has undergone no major design overhaul.

His fighting style is more close up, and does have his BARS for a limit.

BREAK.

 캐트(Cait) 시스는 "캐트(Ket)" 시스라고 발음되는 것 같지만, 디자인으로 크게 변경된 점은 없다.

그의 전투 스타일은 더 다양해졌고, 파워 바에 리미트가 생겼다. 바로 브레이크다. 

 

●Golden Saucer will have some games that are not playable(yet) because they are essentially replaying a part of a later story mission.

Some will be playable right when you arrive.

They want it to feel more grand and provide a break from the main story beats while still eventually having. to incorporate the story into it later.

 

 

●Red XIII has clones Cobalt XIV and Indigo XV you must fight before he joins your party in Shin-ra HQ

 

신라 빌딩에서 레드 XIII를 일행으로 받아들이기 전에 그는 반드시 컴발트 XIV & 인디고 XV과 싸워야 한다.

 

 

●Cid does not appear to be smoking but you see evidence that he does. He is clearly upset with Shera but toned down the aggressiveness as they felt it was unnecessary.

유저들에겐 시드가 비흡연자처럼 보이겠지만 그가 흡연을 한다는 증거를 보게 될 것이다. 시드는 확실히 셰라에게 화가 났지만 일행들은 문제가 되지 않는다고 느껴 경계심을 누그러뜨렸다.

 

 

●Yuffie and Vincent are no longer optional.

You can miss them up until a certain point where they then become mandatory to get.

You automatically get Yuffie if you have not gotten her before Rocket Town for example.

유피와 빈센트는 더 이상 옵션형 캐릭터가 아니다.

그들을 동료로 영입할 수 있는 특정 분기점을 놓칠 수도 있다.

가령, 로켓 타운 전에 유피를 데려오지 않았다면 유피가 자동으로 동료에 들어온다.

 

●Cloud will have a dress and wig in one particular scene. But its fade to black getting in/out of it.

클라우드는 특정 씬에서 드레스와 가발을 착용한다. 하지만 점점 검게 변하게 된다.

 

 

●Honey Bee in requires GIL to get into instead of a membership card.

허니 비에 입장하려면 회원 카드 대신 길(파판 7의 돈)이 필요하다.

 

 

●Squatting mini-game returns

스쿼팅 미니 게임이 돌아온다.

 

 

●As these are FULL games each will be in fact priced at 59.99 USD

 이 게임들은 풀버전이기에 실제로 각각 59.99달러 가격으로 책정될 것이다.

 

 

-Signals have gone out to retailers to prepare for pre-orders.

 

 

출처 : https://www.reddit.com/r/FFVIIRemake/comments/bpmii2/info_dump/

http://bbs.ruliweb.com/news/board/1001/read/2189429

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